T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
BAŞVURUNUN NEREYE VE NASIL YAPILACAĞI
-Ürün/hizmet bedeli 2.200,00 TL kadar Başvurular, tüketicinin yerleşim yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki Tüketici Hakem Heyetine yapılabilir. Zeytinburnundan müracaat için lütfen üstteki BAŞVURU BİLGİSİ butonunu tıklayarak yapınız.
Zeytinburnu Tüketici Hakem Heyeti adresi: Kaymakamlık - Beştelsiz Mahallesi Prof. Muammer Aksoy Cad. No:36 Zeytinburnu / İstanbul
-Ürün/hizmet bedeli 2.200,00 TL ve üzeri ile 3.300,00 TL arası başvurular Ticaret İl Müdürlüğü bünyesinde olan İl Hakem Heyeti Başkanlığına yapılacaktır.
-Ürün/hizmet bedeli 3.300.00 TL ve üzerinde olan başvurular Tüketici Mahkemelerine( Bakırköy Adliyesi) yapılacaktır.
Hakem Heyetlerinde takip edeceğiniz işlemlerinizi bir Hukuk Mahkemesindeki işlem anlayışıyla takip ediniz lütfen. Belge ve bilgileriniz tam olmalıdır. Zira ki aşağıda belirtilen ( 6502 / 70/ 6. Fıkra) olası durumu kabullenmiş olmaktasınız:
6502 Sayılı Tüketici Kanunu 70. madde
(1) İl ve ilçe tüketici hakem heyetinin verdiği kararlar tarafları bağlar. Tüketici hakem heyetlerince vekâlet ücreti ödenmesine karar verilemez.
(2) Tüketici hakem heyeti kararları 11/2/1959 tarihli ve 7201 sayılı Tebligat Kanunu hükümlerine göre taraflara tebliğ edilir. Tüketici hakem heyetinin kararları, İcra ve İflâs Kanununun ilamların yerine getirilmesi hakkındaki hükümlerine göre yerine getirilir.
(3) Taraflar, tüketici hakem heyetinin kararlarına karşı tebliğ tarihinden itibaren on beş gün içinde tüketici hakem heyetinin bulunduğu yerdeki tüketici mahkemesine itiraz edebilir. İtiraz, tüketici hakem heyeti kararının icrasını durdurmaz. Ancak talep edilmesi şartıyla hâkim, tüketici hakem heyeti kararının icrasını tedbir yoluyla durdurabilir.
…….
(5) Tüketici hakem heyeti kararlarına karşı yapılan itiraz üzerine tüketici mahkemesinin vereceği karar kesindir.
(6) Tüketici hakem heyetlerinin tüketici lehine verdiği kararlara karşı açılan itiraz davalarında, kararın iptali durumunda tüketici aleyhine, avukatlık asgari ücret tarifesine göre nisbi tarife üzerinden vekâlet ücretine hükmedilir.
(7) Uyuşmazlıkla ilgili olarak tüketici hakem heyeti tarafından tüketici aleyhine verilen kararlarda tebligat ve bilirkişi ücretleri Bakanlıkça karşılanır. Uyuşmazlığın tüketicinin lehine sonuçlanması durumunda ise, tebligat ve bilirkişi ücretleri 21/7/1953 tarihli ve 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun hükümlerine göre karşı taraftan tahsil olunarak bütçeye gelir kaydedilir.
TÜKETİCİ HAKEM HEYETLERİ YÖNETMELİĞİ (Karar süresi)MADDE 23 – (1) Tüketici hakem heyetine yapılan başvurular, başvuru tarih ve sırasına göre en geç altı ay içinde görüşülür ve karara bağlanır. Yapılan başvurunun niteliği, başvuru konusu, mal veya hizmetin özelliği gibi hususlar dikkate alınarak, karar süresi en fazla altı ay daha uzatılabilir.
İnternet üzerinden başvurularınızda THH- Kaymakamlığa bizzat gelmeniz gerekmez. Daha fazla bilgi ve başvuru için lütfen üstteki BAŞVURU BİLGİSİ butonunu tıklayarak yapınız. Ancak ayıplı mal başvurularında başvuru sonrası Heyet çalışanlarıyla iletişim kurunuz.
Başvuru İşlemleri
1-Tüketici bilgi sistemine e-devlet şifresi ile girildiğinden dolayı e-devlet şifreniz yoksa en yakın PTT’den 2 TL karşılığı e-devlet şifrenizi alınız. E-devlet şifreniz varsa bir sonraki adımı takip ediniz.
2-Bilgisayarınız veya internet uyumlu cep telefonunuzdan aşağıdaki internet sitesine giriniz :
www.turkiye.gov.tr |
veya |
3- İnternetten bu adrese girdiğinizde aşağıdaki resimde görülen sistem giriş ekranı çıkmaktadır. T.C. kimlik numaranız ve e-devlet şifrenizi girerek sisteme giriniz.
4- Sisteme giriş yapıldıktan sonra karşımıza çıkacak sayfadan soldaki ilk menü olan Tüketici Şikayet İşlemleri linki tıklanır. Sonrasında açılan Şikayette Bulunmak İstiyorum linki tıklanılır.
5-Şikayet edilen firmanın adresi ve ismi girildikten sonra aşağıda belirtildiği gibi şikayetinizle ilgili diğer bilgileri doldurmalısınız.Şikayetinize ait tüm bilgileri en net ve kesin haliyle, olayın tüm özetiyle birlikte doldurmanız gerekmektedir. Özellikle Konu kısmını dikkat ve özenle, okuyan kişinin olayı anlayacağı bir dille anlatmanız rica olunur. Şikayet ettiğiniz ürünü Hakem Heyeti çalışan ve üyeleri beklide hiç görmemiş/bilmiyorlardır. Olabildiğince açık açık yazanız. Kaç kere neresi bozuldu, servis ne yaptı vb…
6-İlgili kısımlar doldurulduktan sonra şikayet kaydedilir.
|
8-Başvuruyu sadece husumet sahibi(belgeler kimin adına kayıtlı ise : fatura,dekont,sözleşme) yapabilir.
9-Başvurunuzun ne aşamada olduğunu öğrenmek için Heyetimizi aramanıza veya gelmenize gerek yoktur. E-devlet şifrenizle birlikte tüketici sisteminden takip edebilirsiniz.(Tüketici Şikayet İşlemlerimenüsünden Yaptığım Şikayetler linkini tıklayarak ilgili ekrana ulaşabilirsiniz.)
10-Başvurularınız sonuçlandığında resmi ikamet adresinize ve şikayet ettiğiniz tarafa karar yazısı gönderilecektir.
* Talebiniz kabul edildiyse(kazandıysanız) tebliğ tarihinden itibaren 15 gün içinde karşı tarafın Heyetimiz kararını yerine getirmesi gerekmektedir. Eğer bu süre içerisinde kararı yerine getirmezlerse (itiraz yoluna gitmiş olsalar bile uygulamak zorundadırlar); Adliyelerdeki İcra Müdürlüklerine Heyetimizden aldığınız resmi karar ile başvurabilirsiniz.
* Talebiniz kabul edilmediyse(kazanamamışsanız) tebliğ tarihinden itibaren 15 gün içinde Tüketici Mahkemelerine itiraz(temyiz) müracaatında bulunabilirsiniz.
11-İlçe Tüketici Hakem Heyetlerine başvuru ücretsizdir, başvurunuzun olumsuz sonuçlanması durumunda herhangi bir ücret ödemezsiniz, ancak karşı taraf temyize gitmişse (mahkemede) kazanmışsa vekalet ücreti sizden tahsil edilecektir.
Başvuru Limitleri
2.200 TL altındaki husumetler İlçe Tüketici Hakem Heyetlerine
2.200 TL ve 3.300 TL arası husumetler İl Tüketici Hakem Heyetlerine
3.300 TL ve üzeri husumetler Tüketici Mahkemelerine
İşlem Aşamaları
→Tüketici başvurusu kaydedildikten sonra dilekçesinin fotokopisi ve gerekiyorsa eklerinin fotokopisi şikayet edilen tarafa tebliğ edilir.
→Şikayet edilen tarafa yazılı savunmasını yapması için yasal süre tanınır. Yazılı savunmasını ister kurumumuza gönderir, Heyet tarafından istenirse toplantı tarih ve saatinde Heyette bulunarak toplantıya katılır.
→ Heyet gerek görürse vakayı bilirkişiye yönlendirir, raporunu bekler.
→Kesin karara bağlanamayan, belgeleri eksik olan vs. başvurular işleme konulmaz, iade edilir ve yapılması gerekenlerle ilgili tüketiciye bilgi verilir.
→Toplantıda karar verilen başvuru dosyaları raportörler tarafından karar yazılarak Heyete imzalanmak üzere sunulur. İmzayı müteakip taraflara tebliğe gönderilir. Şikayet eden ile şikayet edilen tarafa ptt yoluyla tebliğ edilir
→Başvuruların sonuçlanması için yasal süre 6 aydır. Ancak uzatma yapıldığı takdirde azami 1 yıla da sonuçlandırılmaktadır.
→Ptt görevlisi tarafından dağıtıma çıkan iadeli taahhütlü kararlar ilgili adreslerde bulunamadığı takdirde adrese bildirim kağıdı bırakılır bir süre ptt de bekletilir daha sonra Heyetimize geri getirilir. Evinizde tebliğ edemediyseniz ptt den orada da ulaşamadıysanız Heyetimizden alınız.